reklama

Mám dobrý pocit z mladého divadla

Včera som bol na otvorení 5. ročníka divadelného festivalu Dotyky a spojenia. Začiatok festivalu každoročne patrí študentským predstaveniam z oboch slovenských umeleckých vysokých škôl.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nechcem tu pitvať samotné inscenácie, koniec koncov, bude na to priestor inde. Len o tom chcem napísať, čo ma včera, po skončení oboch predstavení, celkom potešilo.

Študentských predstavení sa počas Dotykov a spojení zúčastňujem (až na jednu výnimku) pravidelne. Zaujíma ma, ako študenti herectva pracujú, čo sa v mladej divadelnej tvorbe deje. Priznávam, môj pohľad môže byť trošku skreslený, keďže ich nesledujem počas celého roka, iba v závere divadelnej sezóny. Odvážim sa ale napísať niekoľko málo riadkov k tomu, čo vidím – čo som videl.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teda - nemôžem si pomôcť, ale včerajšie študentské predstavenia ma pozitívne prekvapili. Viem, že by sa to nemalo robiť, ale porovnával som z minulými rokmi – a hovorím s úprimnosťou, že úroveň absolventských inscenácií je tohto roku omnoho vyššia.

Študenti Fakulty dramatických umení AU v Banskej Bystrici uviedla hru Ivan Franka Ukradnuté šťastie v réžii Matúš Oľhu. Divadelná fakulta VŠMU v Bratislave zinscenovala hru Rainera Werner Fassbindera ... len kvapky na horúce kamene... v réžii Antona Korenčiho. Potešili ma herecké výkony (najmä u študentov bratislavskej VŠMU), nadšenie a radosť z divadla (o čosi viac „hmatateľná“ u banskobystrických hercov z AU).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujali ma oba súbory, na rozdiel od minulých festivalových ročníkov. Zaujalo ma mladé slovenské divadlo. Mám z neho dobrý pocit.

Michal Badín

Michal Badín

Bloger 
  • Počet článkov:  103
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Napjal jsem struny ze zvonice na zvonici; girlandy z okna do okna; zlaté řetězy z hvězdy na hvězdu a tančím..." Arthur Rimbaud Zoznam autorových rubrík:  Kultúra a hudbaPOKUSY o VERŠELEN tak,veď prečo NIESúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu